Wojna

Cześć :)

     Właśnie skończyłam czytać i nie powiem, że było łatwo. Tematyka wojenna z mnóstwem  terminologii technicznej, dwujęzycznej i do tego milionem dat.... Ale jakoś dałam radę:)



      Czytałam jego inne książki i szło całkiem dobrze. Jednak ta pozycja jest wyjątkowo dla miłośników wojskowości. Od samego początku wielość terminów zbrojeniowych sprawiła,że miałam ochotę odłożyć ją na tzw. nigdy :),  Zwyciężyła jednak kobieca ciekawość- jak się to wszystko skończy.
      Konflikt na linii Husajn- reszta świata to dla nas już historia- choć jej echa odczuwamy do dzisiaj i chyba jeszcze długo będziemy odczuwać.  Powieść to  bardzo szczegółowo opisana historia młodego komandosa, któremu zostaje powierzone mega trudne zadanie- kontakt z :wtyczką: w celu obalenia Saddama . Wmieszano w to innych członków jego rodziny jak i wiele postronnych osób, które nie doczekają zakończenia historii. 
      Mimo trudnej terminologii zarówno wojskowej jak i geograficzno-politycznej czyta się ją szybko. Po pewnym czasie nawet wtrącane po arabsku słowa nie sprawiają , że wytraca się z biegu- są jakby integralną częścią historii i łatwo się zapamiętuje ich znaczenie. 
     Nie jest to pozycja na czytanie z doskoku, tutaj trzeba się skupić i wejść w historię. Dla mnie -mocno zafascynowanej kryminałami- świetna odskocznia i lekki resecik . Idealnie napisany epilog daje do myślenia i ja zgadzam się z nim w 100%. 
      Dlatego, jeżeli macie czas, chcecie uciec od tego całego przedświątecznego galimatjasu to gorąco polecam. 

Pozdrawiam
Blondynka :)))



Komentarze

Popularne posty