Miało być jutro jest dzisiaj :)

              Nadszedł czas na pierwszą książkę.
Nie jest to moja ukochana książka bo o tym innym razem, ale jest to pozycja którą przeczytałam ostatnio.
         

                   Natrafiłam na nią całkowicie przypadkiem, zresztą jak na większość książek. Jestem wzrokowcem więc okładka musi do nie przemówić. Nie zaczytuje się w nowościach, top 10 itp. wchodzę do sklepu i przyglądam się okładkom mimo, że się mówi nie oceniaj książki po okładce ( cóż jak każda kobieta jetem pełna sprzeczności :))
                   Po przeczytaniu tylnej części okładki z recenzjami postanowiłam, że ta pozycja trafi w moje ręce. Zaintrygowała mnie, obudziła we mnie chęć poznania tej mrocznej strony rzeczywistości. 
zazwyczaj otaczamy się rzeczami pięknymi , nie myślimy o tym co brzydkie,  
                 Zatem jaki cel jest w czytaniu o tym co brzydkie ?? O tym co mroczne i nieprzeniknione?? Dla mnie osoby która kontakt z ludźmi ceni bardzo mocno ,poznawanie ich osobowości przez różne kanały jest fascynujący. Krótkie formy jakimi przedstawiono w tej książce 16 historii pozawalają mi choć troszkę zajrzeć w głąb  psyche i some ofiary jak i sprawcy. Historie które tu przedstawiono mogły się zdarzyć każdemu z nas bezpośrednio lub pośrednio. Zaskakujące jest w tym wszystkim z jakim realizmem, wyczuciem a zarazem dozą niedopowiedzenia prowadzona jest tu narracja. 
                  16 historii, tragedii ale czy na pewno??  Autorka zostawiała mi margines na zdecydowanie czy każda tragedia jest tylko tragedią. Czy ofiara i sprawca zawsze odgrywają takie same role? Pozwala mi się skonfrontować z moimi obawami, strachami a także mroczą stroną. 
                  

                    Zatem jeżeli ktoś z Was chce sam zmierzyć się z tym co brzydkie, straszne i często lekceważone w naturze ludzkiej ale opisane w sposób godny naśladowania, odważny, dojrzały  to jest to książka dla niego.






Pozdrawiam :))) Blondynka


Z jeśli macie jakieś ciekawe pozycje które Was  zaskoczyły piszcie- bardzo chętnie przeczytam :)


Komentarze

Popularne posty